torsdag 26 februari 2009

Ett och annat har hänt!

Har varit på uppfödarkurs i Vasa i början av februari. Fick godkänt och har nu börjat fundera på kennelnamn.



Tillbyggnaden framskrider. Nu börjar man se hur slutresultatet blir =).

Hundarna mår bra. Neiti växer är nu runt 35cm och snart 7 månader. Ska på söndagen till Vasa med hundarna på match-show. Hoppas dom kan uppföra sej. Är ju en tid sen dom socialtränades sist =/...

måndag 26 januari 2009

Fyra hundar!

I helgen har vi haft fyra hundar under vårat tak. 3 shelties och en cocker. Mao så har vi haft en extra sheltie här.

Ressu är nu nästan helt återställd efter operation. Han har fått vara med ner till sommarstugan för att göra av med all överloppsenergi han har samlat på sej sen operationen.

Bifogar några bilder från sommarstugan!










lördag 17 januari 2009

Äntligen över!

Ressus operation gick bra. Båda stenarna hittades och avlägsnades. Ressu mår förvånansvärt bra idag. Pigg och alert skulle helst vilja busa med dom två andra. Försöker dock hålla tillbaka med honom lite. Han fick värkmedicin som han ska få i några dagar och så fick han även antibiotika för 10 dagar.

Vill tacka alla som tänkte på oss igår, det hjälpte :D.



torsdag 15 januari 2009

Imorgon hoppas vi på det bästa!

Imorgon ska Ressu på operationsbordet. Ingreppet är kastrering men eftersom han saknar testiklar så blir det att skära upp honom och leta upp dom. Nödvändigt? Ja, i värsta fall kan dom orsaka cancer och det vill jag verkligen inte. Han är ju ändå min lilla ögonsten. Jag börjar nu redan vara väldigt nervös. Ingen operation är ju helt riskfri. Något kan gå fel med narkosen, dom kanske hittar något typ en tumör... Ska försöka tänka positivt, negativiteten brukar hundarna känna av.

Hoppas ni alla håller tummarna för oss imorgon!




onsdag 7 januari 2009

Nytt år!

Nu har det då blivit 2009. Får se när man lär sej skriva årtalet rätt...

Det är en tid sen jag har uppdaterat bloggen... Neiti har nu blivit 5 månader och mäter för tillfället 32cm. Vikten vågar jag inte uttala mej om direkt men runt en 8kg är hon nog. Växer så det knakar!

Julen och nyåret förlöpte lugnt.

Nu har det kanske äntligen blivit nån rätsida med min hand, mera vet jag imorgon efter att jag har talat med kir.ort. specialisten.

Hade tänkt mej en tur ner till sommarstugan med Neiti idag, men tror bestämt jag väntar tills husse har kommit hem så jag får ta en varm bil istället för min infrusna kalla bil, man är ju lite sniken ibland ;).

onsdag 10 december 2008

Äntligen!

Nu har vi då skaffat oss en systemkamera. Valet föll på en Canon EOS 450D. Mycket att lära sej men hittills har jag trivts bra med kameran. Bara man nu sedan för skaffat dom objektiv man behöver så har man nog en kamera man klarar sej med i många, många år!

Neiti har nu blivit 16 veckor. Var i måndags till veterinären och Neiti fick sin 4 månaders sprutor.

Nu närmar sej julen med stormsteg och ännu har jag inte inhandlat alla klappar, men i nästa vecka bär det av till Seinäjoki för en shoppingrunda. Hoppas bara man får allt skaffat då =).

För Poitsu & Ressus del blev det inga tävlingar i S.joki pga att det härjar fortfarande kennelhosta efter utställningen i oktober. Men vi tar nya tag nästa år =)













tisdag 25 november 2008

Mutter...

Idag blev jag ganska så störd på min kamera. Den verkar inte riktigt räcka till för att fota hundar i rörelse. Men ska sådär smått börja söka en systemkamera. Nån som har några tips om vilka som är bra och mindre bra?

Har varit nere vid sommarstugan med hundarna. Mycket snö som då resulterade i att Neiti hade ett helt snölass med sej hem. Vilket oxå syns på bilderna jag har tagit =/





















































fredag 21 november 2008

Snart december!

Fy fabian va tiden går fort. Nu blir man snart tvungen att lista ut vad man ska köpa i julklappar åt folk iår. Alltid lika problematiskt... Hur kommer det sej?

Snart har jag även tid till ortopeden, så får se vad han har att säga om handen...

Idag kom man sej äntligen iväg ner till sommarstugan med hundarna. Dom var överlyckliga att äntligen få härja av sej all överloppsenergi som dom samlat på sej den senaste veckan. Bifogar några bilder fotade idag.















måndag 10 november 2008

Diverse funderingar



Idag har Neiti varit till veterinären. Det gick hur bra som helst. Inga problem att få sprutan då M. lade fram något att tugga på =). Bra i form och jättebra lynne. Vilket matte nog ändå måste hålla med om... Bråcket har nästan helt växt bort så det ser ut som om vi kanske kan klara oss utan en operation. *håller tummarna*.
Efter att vi kommit hem från veterinären så åkte hundarna och jag ner till sommarstugan. Var jag passade på att fota en och annan bild =D. Några finns här och resten av Neitis foton finns på hemsidan.































torsdag 30 oktober 2008

Hundar igen =)

Nu har Neiti blivit lite över 10 veckor. Tiden går snabbt och damen växer så det knakar. Fröken är fortfarande väldigt social och framåt. Hoppas att detta håller i sej då hon blir äldre.

Poitsu & Ressu verkar vara förtjusta i att ha fått en ny lekkompis.

Bifogar några bilder fotade igår då vi var nere vid sommarstugan.