tisdag 19 januari 2010

Nytt år, nya utmaningar & nya möjligheter!

Då har vi kommit en bit in i januari 2010. Snart vankas det en knäoperation för min del.

Annars hoppas jag att detta år kommer att bjuda på många positiva upplevelser.
Har en hel del inplanerat och hoppas hårt på att knäoperationen lyckas så inte allt går i stöpet.
Har flera utställningar inplanerade för Neitis del samt anlagsprov och om tiden räcker till så även spårprov.
För Kiiras del så blir det några utställningar förutsatt att hon utvecklas rätt. Så ska hon även gå en eller annan hundkurs. =)
Ressu och Poitsu ska få det dom gillar bäst vara på villan och kuta omkring som kalvar på grönbete =)

Annars är allt ganska normalt här...

Hundarna busar och lever rövare om dagarna. Vilket gör att man får både ett och annat gott skratt =)

Kiira växer och börjar påminna om en sheltie. =) Som bäst håller vi på att träna att gå fint i koppel och så börja vänja henne med utställningskopplet.


Jag har även skaffat ett nytt objektiv så nu underlättar det att fota hundarna =). Bifogar som vanligt en drös med bilder =)


















fredag 18 december 2009

Hundar och snö!

Vi börjar med vår julhälsning =)




Nu har det blivit vinter hos oss. Både med köld och snö. Igår var en hemsk dag med -24 grader. Både hundarna och husfolket föredrog att vara inne i värmen. Dock var jag en vända till Vasa och shoppade med Jenny. Tack Jenny för en trevlig shoppingresa!
Idag är temperaturen betydligt mera överkomlig, fast jag nog skulle föredra sommar och värme... Hundarna har levt loppan i deras hage idag. Var ju tvungen att ta med kameran och ta en och annan bild =).

Kiira växer och blir stor. Hon är redan 5 månader. Tänk vad tiden går snabbt.
Vi mätte henne igår och hon mäter nu lite över 33cm i manken.
Hon är väldigt lyhörd och lättlärd. Blir gång på gång imponerad av henne.
Nu har hon kommit på den idén att koppel är bara av ondo. Helst går vi utan. Så nu blir det koppelträning.

Här är några bilder av hundarna igen =)



























fredag 11 december 2009

Hundar, knäoperation och julstök


Borde verkligen börja uppdatera bloggen lite oftare. Men tiden har helt enkelt inte räckt till de senaste månaderna. Med pälsning, valp och försöka hinna få allt klart innan operationen. Men operationen blev uppskjuten pga förkylning till slutet av januari. Då får man se framemot att gå på kryckor i några månader... Blää!!! Men tack och lov så är hela bakgården inhägnad numera så jag kan bara släppa ut hundarna.

Kiira växer och blir stor. Eller för stor tror jag nog inte hon blir. Hon verkar hålla sej bra inom "växtkurvorna" =). Hon är nu vid nästan fem månader lite under 32cm i manken.
Blir nästan varje dag överraskad hur lättlärd hon är. Dock har damen ett temperament som heter duga =). Sådan matte sådan hund?
Man ser stora likheter mellan Kiira och Ressu. Släktfel eller vad ska man kalla det? =D

Nu börjar man ha endel av julstöket klart för iår... Mamma och hennes sambo kommer med deras 2 shelties hit på julafton så här kommer att vara full rulle med 5st shelties och en cockerspaniel (som jag misstänker tror hon är en sheltie då hon försöker valla dom andra) =).

Bifogar några bilder från då hundarna leker ute =).