onsdag 2 februari 2011

Min ögonsten blir 6 år!

Tänk att min ögonsten Ressu har hunnit bli 6 år gammal redan!!! Det känns som igår när vi fick veta att det hade fötts 1 blue merle-hane och en trefärgad tik. Lyckan kan inte beskrivas med ord. Hade både länge och väl väntat på att få en blue merle och eftersom jag redan hade Poitsu så var det ju nästan tvunget att få en hane.Så kom dagen då Ressu "Birasin Change My Life" flyttade hem och det var just det han gjorde... 
Förändrade mitt liv!!!


Han är mattes mest underbara blåögada sheltie. Visst har han sina sidor, men de får jag nog se mig själv i spegeln med. Han är alltid pigg på att göra saker, ingen skillnad vad. Agilityn är j en favoritsysselsättning dock. Han är mattes lilla krutburk som lever för matte. Visst kan han ty sig till andra men dit matte går så går också Ressu.
Jag skulle ge min högra arm för att få en valp som har Ressu till far, men pga av naturens lagar så är detta en omöjlighet. Vi får bara hoppas på att "lillsyrran" Kiira tar efter honom =). Hennes idol är ju Ressu!

Idag har vi då firat med att göra sånt som Ressu tycker är roligt. Han har fått leka med aktiveringsbollen hela morgonen, sen gick vi ut och lekte med freesbeen. Nu ligger han och vilar, senare ikväll blir det en liten "födelsedagstårta" av diverse godsaker  =). Även de tre andra vovvarna i huset får vara med och dela på tårtan.










2 kommentarer:

cockettsriccardo sa...

å va roligt att se att ni e på gång alltid kul å läsa vad ni gör.
Klappa om den lilla 6 åringen.
Ja har ju bara 2 hundar men vilken skillnad i humör å temperament det är Ricco är som din Alfons är mer vild än tam hihihi vet inte hur detta skall gå. har anmält oss till valpkurs som börjar i mars.
kul när du tittar in på vår blogg.
Ha det gott å mys med dina små Älsklingar.

Kram Towe , Ricco & Alfons

Kati sa...

Ressu tackar så mycket för klappen =).
Roligt att höra att bloggen är uppskattad =)
Visst är det stor skillnad mellan att ha bara en hund och att ha flera. Det är oftast något bus på gång =)
Ha det så bra ni med och ge Ricco och Alfons massor med klappar från oss! =)