fredag 16 juli 2010

Uleåborg, värmebölja och hundar



Nu är då vår enda 2-dagars utställning för iår över. Nästan en vecka sedan, men har haft dåligt med tid nu så bloggen har blivit lidande. Kiira skötte sej bra på lördagen trots att det var över +30 grader och vi hamnade att vänta länge på vår tur. Hon fick bedömningen UTMÄRKT (motsvarar sveriges 1:a + ck ) så jag är glatt överraskad. Dessutom är ju Kiira i bikini nu just. Bedömning mm finns att läsa på vår hemsida.
På söndag var hon inte lika samarbetsvillig, men det hade jag inte förväntat mej heller =) Men hon fick iaf bedömningen MYCKET GOD (motsvarar sveriges 1:a). Detta betyder nu då att Kiira är berättigade till finska sheltieföreningens YKKÖSRUUSUKE =) Ressu fick den i agility för några år sen och jag tycker de är urtjusiga =)




Kiira med hennes första utställningsrosett



Detta var bara en bråkdel av alla bilar som fanns på plats och här var klockan bara 09.00!



Utställningstält i mängd och massor! Och mera ploppa upp hela tiden...



Vårt rum på hotellet



Och självklart ska datorn vara med =)



Jag hatar vintern och jag längtar alltid till sommaren. Och jag lovade mej själv i vintrast att jag kommer absolut inte att gnälla på värmen... Men nu bryter jag nog det löftet... Jag vill ha svalare väder och gärna lite regn oxå! Det har inte kommit på nästan 3 veckor mera en två pyttesmå skurar som inte ens märktes av en timme senare... Dessutom så har vi sått gräsmattan på framsidan och det skulle vara betydligt billigare att få vatten ovanifrån än att ta det ur kran...
Men inte att förtrösta på söndag då matte och Kiira ska igen på utställning så lovar de regn iaf i Ylivieska! Önskar det kunde komma lite här oxå, speciellt med tanke på att Neiti ska på två prov nu och det kunde verkligen bli lite blötare i skogen...
Det är heller ingen spurt i hundarna nu just, de orkar några minuter sen är det vila i en bra stund. Hundarna föredrar att ligga inne i de svalaste hörnen de hittar i huset, men ingen har tänkt på att ligga på kakelplattorna i hallen fast de springer över dem varje gång de kommer in =).



En stor "insekt" som flög över oss häromdagen då jag var ute med hundarna.


Neiti & Ressu spurtar =)


Ressu tycker det är alla tiders att ha hinder i hagen så man får tjuvträna när man vill =)


Även de andra passar på =)


Kanske Neiti borde få prova på agility ändå? Hon verkar ju tycka det är skoj iaf =)

Kiira försöker springa undan sin halvbror Ressu =)


Neiti superstolt då hon fånga freesbeen


Men ibland så missberäknar hon lite med sisådär en 20 meter =)


För en gångs skull fastnade även Poitsu på bild


Poitsu igen. En glad pensionär =)


Poitsu


Ressu bjuder in till lek!


Apportgalen sheltie!


Livet leker!

Inga kommentarer: