lördag 14 augusti 2010

Nu har jag prövat på...

Nu har jag för första gången prövat på att ensam med alla fyra hundar samtidigt ta en skogspromenad. Och det gick LÅNGT över förväntan. Har inte velat ha Kiira och Neiti samtdigt då Neiti har ju haft både en och annan olat som jag inte ville Kiira skulle börja med. Men nu så var det dags tyckte jag då Neiti har mognat och blivit förståndigare under sommaren (bättre sent än aldrig)! Det enda missödet var att vi stötte på en sjubb (mårdhund) som Neiti och Ressu jagade iväg. Men båda kom på inkallning och promenaden kunde fortsätta normalt.
Hade lilla digikameran med mej men den laddade ur ganska snabbt men några bilder hann jag ta iaf =).

Imorgon bär det av på raspresentation med Ressu, Kiira och Neiti. Poitsu får vara vid moffas och äta upp sej (han har ju nyligen kommit av dieten så...)

Neiti har nu två kommande utställningar. En i Teuva nästa helg och en i Kihniö helgen efter. Det ska bli spännande att se vad domarna tycker om henne nu. Jag tycker personligen att Neiti har ändrats JÄTTEmycket under sommaren. Hoppas det märks i ringen oxå =)

Bifogar de få bilder jag hann ta på promenaden samt några bilder till...









Några närbilder av sheltiesarna!





2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hej !
Håller Händerna för er när ni nu skall på utställningar.
Är det gott om Cockerspaniels i Finland med?
Min uppfödare har sålt cockerspaniels till Finland, Norge, Danmark det är roligt för hon tillhör inte de största utan är en familjär uppfödare.
Ha det nu gott och lycka till.
Kram Ricco & Towe

Kati sa...

Hejsan!

Tusen tack för lyckoönskningarna! =)

Nog finns det cockerspaniels så det räcker till nog =).

Vår Neiti är egentligen oxå svensk uppfödning =). Mamman är importerad från Sverige och pappan är svensk. Båda kommer från Backhill´s kenneln.